Dåb

Barnedåb

Hvis I ønsker at få jeres barn døbt, skal I henvende jer til kirkekontoret eller til en af kirkens præster for at træffe en aftale.

Dåb vil normalt finde sted i forbindelse med en af kirkens søndagsgudstjenester, og præsten vil ringe og aftale samtale inden dåben for at gennemgå dåbens betydning og forløb.

Et barn skal navngives ved dåben, såfremt det ikke allerede er navngivet. Hvis barnet er 6 måneder gammelt eller ældre ved dåben, skal der navngives separat inden, da børn efter dansk lov skal være navngivet senest 6 måneder efter fødslen. Der skal være mindst to og højst seks faddere. Faddere skal være døbt og have nået konfirmationsalderen. Ved dåben bliver barnet medlem af Folkekirken.

Når der er indgået aftale med kirken om dåb af jeres barn, må I meget gerne hurtigst muligt udfylde formular til dåbsoplysninger.

Voksendåb

Ønsker du selv at blive døbt, skal du henvende dig til en af kirkens præster for at træffe en aftale.

Du må ikke være døbt før, og du skal bruge to vidner til dåben. Vidnerne skal være døbt og have nået konfirmationsalderen. Ved dåben bliver du medlem af Folkekirken.

Lokaleleje i forbindelse med dåb

Lokaleleje er mulig ved dåb til en reception af max 4 timers varigned. kr. 1500.