Præstebro Messehagelgruppe

En gruppe frivillige, der har taget kirkens oprindelige messehageler under behandling og nyfortolkning efter Præstebro Kirkes menighedsråd i 2021 besluttede, at kirkens messehageler fra 1970’erne skulle udskiftes, da de var slidte og klar til at komme på museum. Nye kunne laves af professionelle, men vi valgte at lave et projekt i Præstebro Kirke med frivillige Herlev-ildsjæle, der designer nyemessehageler under mottoet: ”Hvis Hendes Majestæt Dronning Margrethe kan, kan vi også“.

I efteråret 2022 gennemgik den oprindelige lilla messehagel en istandsætte med et flot resultat og i juni i 2023 blev den nye, grønne messehagel, som er designet fra bunden, indviet. Arbejdet med messehagelerne fortsætter henover efteråret 2023 og videre i 2024, hvor den tredje messehagel er under behandling af den kreative gruppe.